Kampanjer till många branscher

En lyckad reklamkampanj börjar med en bra analys av kunden och omvärlden med både branschen, marknaden och målgruppen. Därefter skapar KreParts projektgrupp en framgångsrik kampanj som passar just ditt företag och målsättningarna.

En kampanj i tryckta och digitala kanaler

Efter en analys och en strategisk planering är det dags att börja med att skapa innehåll till en rad kanaler i tryckta och digitala medier. Det kan vara allt från tv, radio, sociala medier till LED-skärmar, skyltar, roll-ups och annonser. Ett alternativ kan också vara ett event.

Hur reklamkampanjen utförs beror på dig som kund, vilken målgruppen är och vad som är syftet med kampanjen.

Under åren har KrePart genomfört flera lyckade rikskampanjer. ”Var vaken mot trötthet i trafiken” satte fokus på att det är lika farligt att köra bil trött som onykter.  KreParts marknadsföring av Återvinningsförsäkringen befriade inte bara den svenska landsbygden från skrot och farligt avfall. Kampanjen hade ett mediavärde för närmare 100 miljoner kronor.

En bra kampanj är kreativ, smart och snyggt utformad. Men det viktigaste av allt är att den är affärsdrivande.

Läs mer om värdefull reklam