25 april 2018

Nå fram med rätt innehåll i nyhetsbrevet

Statistiken visar att ett av de allra bästa sätten att nå sina kunder och även få dem att agera på allt från att köpa din produkt till att anmäla sig till ditt event är att skicka e-post. Att ett företags nyhetsbrev har rätt utformning och är lättförståeligt blir därför speciellt viktigt. 

Avgörande med rätt typ av innehåll

Med ett nyhetsbrev når du både nuvarande kunder och andra som skulle kunna bli dina kunder med nyheter och erbjudanden. En viktig del när man skriver ett nyhetsbrev är därför att lyfta fram sådant som är relevant hos ditt företag just nu och även rätt typ av erbjudanden.

Relevant innehåll är A och O

När man får ett nyhetsbrev ska det vara tydligt varför man har fått det och vad det är som avsändaren vill att man ska göra, till exempel ta del av ett visst erbjudande genom att klicka sig vidare till din hemsida. 

Vi hjälper dig med idé, text och bild

Att tänka rätt när man skriver sitt nyhetsbrev är alltså avgörande, men lika avgörande är även att bilderna och den skrivna texten håller hög kvalitet.

Bilder som passar bra med den skrivna texten och texter som är lätta att läsa och ta till sig är avgörande för att nyhetsbrevet ska bli läst och dina kunder ska klicka sig vidare till din hemsida.

All kompetens på ett ställe

Vi har kompetens inom marknadsföring, bildsättning och skrivande och hjälper våra kunder med rätt typ av nyhetsbrev. Antingen hjälper vi dig med att se över det som du själv har gjort eller så gör vi nytt innehåll i ditt nuvarande system för nyhetsbrev. Vi kan även skapa ett helt nytt nyhetsbrev i vårt egna smidiga system.

Kontakta oss för ditt nyhetsbrev

Kontakta oss för frågor och hjälp med att skapa ett nyhetsbrev som når fram till dina kunder och gör det mesta av din marknadsföring.